Flyg-och reseupplevelser

BRAVOFLYBLOGGEN
Home > Reseråd > Rekommendationer för långdistansflyg

Reseråd

Rekommendationer för långdistansflyg

Rekommendationer för långdistansflyg
september 24
19:25 2016

Långdistansflygningar kan vara problematiska helt enkelt för att man spenderar lång tid sittandes på ett flyg och detta kan orsaka obehag och oro hos många. Det finns dock gott om saker du kan göra för att ha lyckade långdistansflygningar. Dessa är:

Börja uppgradera

Om du reser långa distanser, använd bonussystem. Meningen är att uppgradera flygstandard och börja med det direkt. Om du reser ofta finns det mycket som du kan få, såsom flygstol som du kan luta tillbaka helt, godare rätter, mer plats med mera. Att använda sig av bonussystem kan hjälpa en på fler än ett sätt. Du får vila mer och det kan faktiskt göra hela din reseerfarenhet mycket bekvämare.

Res lätt!

När du reser är det alltid bättre att försöka att inte ta med för mycket i handbagage. Försök att minimera bagaget då resan kan bli lättare om du gör. Tänk dig en flygresa på 15-18 timmar. Du kommer att behöva så mycket benuttrymme som möjligt. Du vill inte sitta på en trång plats som gör allt komplicerat. Tänk på att du bara förminskar din sovplats ju fler saker du tar med dig.

Ta med dig tilltugg

Långdistansflyg är inget kul utan tilltugg. Du kommer säkert att bli hungrig och maten som du får på flyget är kanske inte den som du har väntat dig. Hellre än att kalla efter en flygvärdinna och fråga efter mat, kan du faktiskt ta med dig eget snacks.

Försök att ta med dig proteinrika saker då de kommer att hålla dig mätt en längre tid. Några exempel på proteinrikt tilltugg är mandlar, ost, yogurt, proteinkakor och jordnötsmör.

Håll dig återfuktad

Att ha en lyckad långdistansflygning kan bli även lättare om du håller dig återfuktad. Vatten är viktigt och det är din bästa vän om du vill ha ett bra långtidsflyg. Det finns inga exakta mängder som rekommenderas när du flyger, men hälsoexperter rekommenderar att dricka betydligt mer vatten än vanligt eftersom att spendera lång tid på flyget kan uttorka en rejält.

Du får försöka dricka mycket vatten när du reser och hålla dig återfuktad.

Undvik koffein, drick grönt te istället

Säg nej till koffein om du inte vill torka ut på flyget och försäkra dig om att du inte lider av sömnlöshet när du reser. Koffein håller dig vaken och det är inte något som du vill när du är på flyget. Dessutom blir man lättirriterad och det torkar ut. Alla vet att detta är ett stort nej så undvik kaffein så mycket som möjligt.Å andra sidan, om du vill ha något uppiggande att dricka kan du ta grönt te istället. Det kan till och med hjälpa med att lindra ett möjligt jetlag .

Långdistansflygningar är alltid problematiska då de tröttar ut en och kräver mycket tålamod, men du kan ha ett lyckat flyg om du följer ovannämnda råd.

Om författaren

admin

admin

0 kommentarer

Ännu inga kommentarer.

Det finns inga kommentarer för tillfället, vill du skriva en?

Skriv en kommentar

Skriv en kommentar