Flyg-och reseupplevelser

BRAVOFLYBLOGGEN
Home > Tema > Norwegian – ett lågprisflygbolag med hög standard

Tema

Norwegian – ett lågprisflygbolag med hög standard

Norwegian – ett lågprisflygbolag med hög standard
augusti 07
19:15 2016

Norwegian grundades 1993 och är det tredje största lågprisbolaget i Europa med cirka 5 500 anställda. Bolaget trafikerar över 400 rutter till mer än 130 destinationer framför allt i Europa, men också Nordafrika, Mellanöstern, Thailand, Västindien och USA. Nästan 26 miljoner passagerare flög med Norwegian under 2015. Idag har bolaget cirka 100 flygplan och en av världens yngsta flygplansflottor med en genomsnittsålder på endast 3,6 år.

Flottan utökas ständigt med nya plan, vilket gör att bolaget kan erbjuda låga priser – nya flygplan drar mindre bränsle och kräver mindre underhåll. Nya flygplan är dessutom bättre för miljön och mer bekväma för passagerarna.

Norwegians många utmärkelser och erkännanden är ett bevis på att passagerare uppskattar bolagets miljövänliga, förstklassiga flygplan, låga priser och stora antal spännande resmål. Bolaget har flera år i rad korats till Europas bästa lågprisbolag men också till världens bästa lågprisbolag på långdistansflygningar.

När Norwegian gjorde entré på marknaden 2002 utmanade de ett väletablerat och mångårigt flygbolagsmonopol. Det var därför naturligt att pryda fenan på bolagets flygplan med bilder av personer som har stått för förändringar, utmanat normer och inspirerat andra. Framstående personer från alla nordiska länder och från olika vägar i livet finns representerade. Bland hjältarna som pryder flygplanen finns: Jørn Utzon, dansk arkitekt känd för att ha ritat Operahuset i Sydney, Edvard Munch, norsk målare och grafisk formgivare känd för bland annat målningen Skriet, Søren Kierkegaard, dansk filosof, teolog och psykolog som av många betraktas som existentialismens grundare och Greta Garbo, världskänd svensk filmskådespelerska.

_m5_4383-edit

“Alla ska ha råd att flyga”

Bolaget vill att alla ska ha möjlighet att resa. Detta återspeglas i bolagets visioner, värdegrunder, prioriteringar för verksamheten och målsättningar. Ett av bolagets slagord är “Alla ska ha råd att flyga”.

För att förverkliga denna vision vill Norwegian locka kunder genom att erbjuda konkurrenskraftiga, förstklassiga reseupplevelser till låga priser, som bygger på förstklassig drift, god service och vänligt bemötande.

Norwegian var Europas första flygbolag med att erbjuda gratis wifi ombord. Det är bara att ta med sig en egen dator eller surfplatta, koppla upp sig och börja surfa. Med Wi-Fi-uppkopplingen har passagerna också tillgång till underhållningstjänsten “Video on demand”, där man hittar ett stort utbud av filmer och tv-program som man kan titta på via en egen enhet.

Så nästa gång du vill boka flyg, kan du hitta billiga flyg med Norwegian på Bravofly.

Taggar

Om författaren

admin

admin

0 kommentarer

Ännu inga kommentarer.

Det finns inga kommentarer för tillfället, vill du skriva en?

Skriv en kommentar

Skriv en kommentar